Jak zachęcić pracownika do dbania o samochód firmowy?

Jak zachęcić pracownika do dbania o samochód firmowy?

Samochody firmowe nie powinny być traktowane jedynie jako środek transportu – są także wizytówką Twojej firmy. Dlatego też jako przedsiębiorca nie możesz pozwolić na to, by ta wizytówka była zaniedbywana przez Twoich pracowników.

Jak zachęcić pracowników do dbania o samochód firmowy? W dzisiejszym artykule kilka zasad, dzięki którym auta służbowe będą zachęcającą wizytówką firmy.

Dowiedz się więcej

Określ jasno zasady – stwórz regulamin

Regulamin użytkowania samochodów, tzw. Car policy, to bardzo przydatny dokument, szczególnie gdy mówimy o flocie samochodowej. Dlaczego warto wprowadzić listę obowiązków i przywilejów pracownika?

Przede wszystkim rozwiewasz wątpliwości kierowcy i wyraźnie określasz, czy tylko on (lub też nie) może prowadzić samochód, czy może używać ich do celów prywatnych, a jeśli tak, to na jakich zasadach. Warto również zapisać parę podpunktów odnośnie utrzymania auta w czystości, a także bezpiecznej i  zgodnej z przepisami jazdy.

Wprowadź eco driving!

Eco driving to trend, który jest coraz chętniej wprowadzany w wielu firmach. Jak wskazuje sama nazwa eco driving to ekologiczna jazda samochodem. O tym, dlaczego warto wprowadzić jazdę, która pozwala zaoszczędzić nie tylko na paliwie, ale też na naprawach auta, nie trzeba się rozpisywać. W dzisiejszym tekście interesuje nas bardziej kwestia tego, w jaki sposób wprowadzić sztukę oszczędnej jazdy autem do firmy?

Najlepszym rozwiązaniem będą kursy, w których trakcie pracownik pozna technikę jazdy nie tylko pod względem teoretycznym, ale też praktycznym. Obecnie na rynku jest wiele szkół jazdy, które w swojej ofercie mają szkolenia z zakresu eko drivingu. Dlatego też zapisanie pracowników na odpowiedni kurs nie powinien Ci nastręczać problemów ani, wbrew pozorom, kosztować fortuny.

Doceniaj i wynagradzaj

Istotnym elementem jest ciągła motywacja pracowników, w tym finansowa, która jest dla nich sygnałem, że warto się starać. Aby zachęcić kierowców do dbania o samochody firmowe, wynagradzaj tych, którzy przestrzegają regulaminu. Dobrym pomysłem są premie dla pracowników za bezwypadkową jazdę.

Zachęcaj pracowników do zgłaszania usterek

Jeśli zależy Ci na tym, aby samochody firmowe były jednocześnie reprezentatywne, bezpieczne i ekonomiczne, musisz zadbać o ich stan techniczny. Pamiętaj, o robieniu przeglądów, szczególnie jeśli posiadasz flotę. Jak często je robić? Rozsądnym minimum jest jedna kontrola w ciągu roku lub sprawdzanie auta w zależności od przebiegu kilometrów (warto oddać samochód do stacji kontroli pojazdów po przejechaniu 15 tys. kilometrów).

Dlaczego warto robić przeglądy? Nie tylko dbasz o wygląd Twojej wizytówki, ale też pokazujesz pracownikowi, że zależy Ci na jego bezpieczeństwie.

Oczywiście, nie jesteś w stanie przewidzieć, kiedy powstaną usterki. Dlatego też staraj się wyrobić w swoich pracownikach nawyk zgłaszania nawet drobnych usterek. Pamiętaj, by nie wprowadzać kar za problemy techniczne z autem. Kary finansowe za nawet najdrobniejsze uszkodzenia zniechęcą pracowników do zgłaszania błędów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *